نوشته‌ها

قدم های اول برای شروع ساخت آهنگ چیست ؟ آهنگسازی و تنظیم حرفه ای

قدم های اول برای شروع ساخت آهنگ چیست ؟ آهنگسازی و تنظیم حرفه ای

 

۳ گام اساسی در آهنگسازی برای ساخت یک آهنگ چیست؟

ساخت یک آهنگ خوب، زنده و جالب هدف هر موزیسین و آهنگسازی است. با این حال، قبل از اینکه شما نگران تولید یک

آهنگ خوب باشید باید ابتدا اصول اولیه آهنگسازی را بدانید تا بتوانید اقدام به ساخت و نوشتن یک آهنگ جذاب و زیبا کنید.

در این مطلب ۳ گام اساسی در آهنگسازی را برای شما شرح می دهیم.

یک روش ساده برای نگاه کردن به یک آهنگ این است که آن را همانند یک خانه تصور کنید. ظاهر هر خانه ای متفاوت

است، اما تمام خانه ها سه بخش کلیدی دارند: پایه، ساختار و دیزاین داخلی. مانند یک خانه، هر آهنگی نیز این سه

ویژگی اصلی را دارد. اگر میخواهید یک آهنگ بنویسید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید، این قیاس ممکن است به شما

کمک کند. هر یک از این سه بخش، قسمت های مناسبی برای شروع یک آهنگ هستند.

۱. نوشتن یک آهنگ: پایه

اگر از مقیاس خانه برای آهنگسازی استفاده کنیم، می توانیم پایه و اساس خانه را با بیس لاین یا آکورد اصلی آهنگ

مقایسه کنیم. نوت پایه و یا آکورد در اصل ریشه یک آهنگ هستند، همانطور که پایه و اساس یک ساختمان ریشه آن

است. شروع با بخش بیس آهنگ یک راه عالی برای ایجاد مود و احساس برای آهنگ است. اگر ریتم قوی باشد، شانس

خوبی وجود دارد تا بقیه آهنگ نیز جالب شود.

 ایده گرفتن می توانید به آهنگ های مورد علاقه تان گوش کنید و به بیس لاین آنها توجه کنید. بیس و ریتم یک از

ارکان اصلی لذت بردن از یک آهنگ هستند. همانند خانه در یک آهنگ نیز همه چیز بر اساس بیس یا پایه ساخته می

شوند و از آن پیروی می کنند.

۲. ساختار

یک خانه بدون ساختار نمی تواند وجود داشته باشد این مسئله برای یک آهنگ نیز صدق می کند.حالا، این بدان معنی

نیست که ساختار باید پیچیده یا ساده باشد، هرچند که می تواند باشد. بعضی از خانه ها مانند مکعب های متقارن کاملا

متساوی هستند، در حالی که بعضی دیگر به صورت گسترده، نامتقارن و حتی نمایشی هستند.  قبل از ساخت آهنگ از

خودتان بپرسید که چه آهنگی وی خواهید بسازید؟

بیشتر آهنگ های پاپ ، ساختار بسیار ساده ای دارند. یک ورس وجود دارد، سپس یک کوروس، ورس دوم، و سپس یک

کوروس دیگر. البته این ساختار می تواند متفاوت باشد. این ساختار به عنوان یک ساختار ABAB شناخته می شود، ورس 

“A” و  کوروس “B”. گاهی وقتها bridge یا پل نیز از کوروس نهایی ممکن است اضافه شود که آن را نیز با حرف “c”

نمایش می دهند. این یک فرمول ساده برای ساخت بسیاری از آهنگ ها است.. داشتن یک ساختار در ذهن، بدون در نظر

گرفتن سادگی و پیچیدگی آن، یکی از بخش های مناسب برای شروع ساختن یک آهنگ است.

۳. دیزاین داخلی، یا ملودی (و شعر)

یک خانه ممکن است مستحکم باشد و از بیرون بسیار خوب به نظر برسد، اما چه چیزی داخل خانه است ؟  دکوراسیون

داخلی خانه باعث زیبایی داخل آن می شود. همین امر برای موسیقی صدق می کند چیزی که باعث گیرا بودن و

ماندگاری یک آهنگ می شود ملودی است. همچنین یک شعر خوب می تواند حتی یک ملودی را ماندگارتر و تاثیرش را

عمیق تر کند. یک شعر خوب را میتوان روح یک آهنگ نامید.

اگر ایده ای برای نوشتن یک ملودی دارید، پس در حال حاضر بیشتر مسیر خود را برای نوشتن یک آهنگ عالی آماده کرده

اید و یا اگر شما یک ایده برای نوشتن شعر دارید، می توانید یک ملودی را در اطراف ریتم و الگوهای این کلمات ایجاد کنید.

هنگامی که نت ها و کلمات را در جای خود قرار دهید، می توانید بر اساس ملودی و شعر خود آکورد و بیس لاین مناسب

را برای آهنگتان بنویسید.

نتیجه

نوشتن یک آهنگ همیشه پروسه آسانی نیست. به یاد داشتن این سه نکته کلیدی ،  می تواند حداقل جایی خوب برای

آغاز ساخت یک آهنگ باشد.

شما نیز روش های آهنگسازی خود را با ما به اشتراک بگذارید.


#آهنگسازی #آهنگسازی_تنظیم #آهنگسازی_حرفه_ای #استودیو_موسیقی #دانلود_آهنگ_جدید

لگاتو legato و گليساندو glissando در موسیقی به چه معنا میباشد

لگاتو legato و گليساندو glissando در موسیقی به چه معنا میباشد

🎸لگاتو legato

✍️عملي است كه به وسيله آن اجرای يك نت توسط دست چپ ايجاد مي شود و بر دو نوع است:

1- چكشي : كه براي اجراي آن انگشت دست چپ روي نت مورد نظر كوبيده مي شود .

2- كششي : كه براي اجراي آن انگشت دست چپ سيم را به طرف پائين كشيده و نت مورد نظر را به صدا در مي آورد .

🎸گليساندو glissando

✍️از تکنیک های اسلاید slide میباشد.

در لغت به معني سرانيدن يا لغزانيدن است و اجراي آن روي ساز ، با سرانيدن انگشت در طول سيم از بالا به پائين يا

بالعكس انجام مي شود(بطوریکه نت های بین دو نت اصلی شنیده و تشخیص داده شوند) …


#آهنگسازی #آهنگسازی_تنظیم #قیمت_آهنگسازی #میکس_مسترینگ #استودیو_موسیقی_حرفه ای #دانلود_موزیک

وظایف آهنگساز

وظایف آهنگساز

  • نوشتن و تولید آهنگ برای ارکسترها، گروه های موسیقی، فیلم ها و تئاتر ها و …

  • کسب اطلاع از جدید ترین تغییرات و پیشرفت های صورت گرفته در عرصه موسیقی

  • شنیدن انواع آثار آهنگ سازان مختلف (در الهام گرفتن و ایجاد آهنگی جدید بسیار موثر است)

  • آموزش آهنگسازی

  • اجرای ارکستر ( نوازنده یا رهبر)

  • انجام تمرینات مستمر

  • همکاری با افرادی از جمله تنظیم کننده، خواننده، نوازنده و …


#آهنگسازی #آهنگسازی_تنظیم #میکس_مسترینگ #استودیو_موسیقی #قیمت_آهنگسازی_حرفه_ای

مهارت و توانمندیهای مورد نیاز آهنگسازی

مهارت و توانمندیهای مورد نیاز آهنگسازی

  • داشتن علاقه و ذوق هنری

  • آشنایی با علم موسیقی

  • خلاقیت بالا

  • داشتن صبر و پشتکار زیاد

  • مهارت های ارتباطی مناسب

دستگاه موسیقی چیست ؟

دستگاه موسیقی چیست ؟

دستگاه موسیقی عبارت است از توالی نظام یافتة قراردادی نمونه‌ها و الگوهای موسیقایی، که در

حوزة تُنال “Tonal” آن دستگاه ترتیب یافته است” به طور کلی، هر دستگاه، از نغمه‌هایی تشکیل

می‌شود و هر نغمه، شامل تعدادی گوشه است. گوشه، کوچک‌ترین واحد سازندة هر دستگاه موسیقی

است و در واقع، “اگر موسیقی ایران را مملکتی فرض کنیم، دستگاه را ولایت، نغمات را شهر و گوشه‌ها

را خانه تعبیر می‌نماییم” به بیان دیگر، “گوشه‌ها، بافتهایی “TexturesK” موسیقایی هستند که به

عنوان نمونه و الگویی قراردادی برای ایجاد خلاقیت موسیقایی و بداهه‌نوازی یا بداهه‌سرایی به کار

می‌روند…”. این گوشه‌ها، “…نقش زمینه‌سازی برای تأویل و تداعی بداهه‌نوازی یا بداهه‌سرایی و

ساختن قطعات را به عهده دارند

معنی ردیف در موسیقی و در کل ردیف چیست ؟

معنی ردیف در موسیقی و در کل ردیف چیست ؟

ردیف چیست ؟

ردیف : “موسیقی سنتی، موسیقی یک صدایی و مجموعه‌ای از ملودی‌ها “Melodies” است، که به

ترتیب خاصی، توالی یافته‌اند و به نام ردیف خوانده می‌شوند. در واقع، ردیف، شیوه، روش، کیفیت

تنظیم و ترتیب گوشه‌هاست.

“همچنین “ردیف، عبارت است از روش ترتیب و ترکیب گوشه‌ها و نحوة تقدم و تأخر و روایت آنها”


#آهنگسازی_حرفه_ای #قیمت_هزینه_آهنگسازی_تنظیم #استودیو_موزیک #موسیقی #میکس_مسترینگ #ترانه_ملودی

تاریخچه و جایگاه بداهه نوازی | آهنگسازی و تنظیم

تاریخچه و جایگاه بداهه نوازی | آهنگسازی و تنظیم

 

بسیاری از دست اندركاران موسقی به خصوص آنها كه دستی در آهنگسازی دارند، با بداهه نوازی میانه خوبی ندارند، حتی برخی

بداهی نوازی را معادل بازكردن دهان و صحبت كردن بدون فكر و برنامه از پیش تعیین شده می دانند،اما اگر نگاه كوتاهی به تاریخ

موسیقی بیندازیم به دفعات با ماجراهای خلق آثار ارزشمند موسیقی به صورت بداهه برخورد خواهیم كرد.

در واقع اگر تنها به دو نكته توجه داشته باشیم، خواهیم دید كه خلق آثار موسیقی به صورت بداهه نیز می تواند قابل احترام و یا

حتی با ارزش تر از آثاری باشد كه به روش های آكادمیك خلق و تهیه شده اند به شرط انکه اصول موسیقایی در انها رعایت شود.

به این دو نكته توجه كنید:

۱) بداهه نوازی دانش و توانایی های یك آهنگساز تمام عیار و حرفه ای را دارد.

۲) بداهه نواز تمام مراحلی كه آهنگساز معمولی باید به صورت آكادمیك در مدت زمان قابل ملاحظه ای طی كند تا به یك اثر هنری

برسد را در ذهن خود می پروراند و در حین اجرای موسیقی طی كرده آن را اجرا می كند.

🎼 باخ ـ Johann Sebastian Bach

باخ در زمان حیات شهرت چندانی در مقام آهنگساز نداشت و معمولا برچسب كهنگی سبك و از مد افتادگی به آثارش زده می شد اما

پس از یكصد سال با كشف آثار او و مشخص شدن ارزش هنری آنها، امروزه نه تنها او را به عنوان یك نابغه موسیقی می شناسند

بلكه نام او به عنوان بزرگترین بداهه نواز اروپا شهرت جهانی دارد.

در تاریخ موسیقی آمده است كه زمانی یكی ازنوازندگان مشهور ارگ اهل كشور فرانسه برای مقابله با باخ به شهر آمده بود، اما او به

محض شنیدن صدای ساز او از دور دست، هنگامی كه تنها در حال گرم كردن خود برای مسابقه بود، بدون آنكه وارد كلیسا شود با

قطار بعدی شهر را ترك كرد.مهارت بداهه نوازی باخ، نقطه قوت آموزش هایش بود، او معمولا به منظور اینكه به شاگردانش معنای

فی البداهه ساختن را به صورت عملی نشان دهد، معروف ترین آثارش را در چند نسخه متفاوت می نوشت و از شاگردانش می

خواست كه آنها را اجرا نمایند. (از همین جا می توان به این نكته پی برد كه بداهه نواز معمولا طرحی از موسیقی مورد نظر خود را در

ذهن دارد و به هنگام اجرا آن را به گونه ای متفاوت- از زوایای مختلف- می نوازد.)

🎼موتزارت ـ Wolfgang Amadeus Mozart

حتی اگر تاریخ موسیقی را مطالعه نكنیم و تنها به تماشای فیلم Amadeus- با قبول مستند بودن- بسنده كنیم، بدون شك متوجه

محبوبیت موتزارت برخلاف باخ، در دوران زندگی اش خواهیم شد. اما موتزارت نیز در ابتدا در مقام یك بداهه نواز، كسی كه به سرعت

می تواند ایده های موسیقی را پرورش داده و اجرا كند به شهرت رسید و بعدها با بزرگ تر شدن و پختگی در مقام آهنگساز و احیانا

نوازنده پیانو شهرت یافت.در قسمتی از زندگی موتزارت می خوانیم روزی قرار بر این بود كه او به همراه كلمنتی (Muzio Clementi)

در یك مسابقه نوازندگی پیانو در مقابل پاپ به نوازندگی بپردازند و جالب اینجا بود كه قسمت انتهایی مسابقه، اجرای همزمان بداهه

نوازی توسط دو موسیقیدان مشهور زمانه بود.

🎼 بتهوون ـ Ludwig Van Beethoven

بتهوون نیز همانند موتزارت در ابتدا به خصوص در وین شهرت آهنگسازی نداشت، اما در همان ایام به عنوان یك بداهه نواز بی مانند

مورد تحسین قرار می گرفت. در واقع پس از گذشت ده سال كامل از محبوبیت او به عنوان یك بداهه نوازی برجسته در شهر وین،

آوازه نبوغ او در موسیقی و آهنگسازی به تدریج به گوش جهانیان رسید. این هنرمند برجسته تا آخر عمر بسیاری از كارهای بزرگ خود

را با بداهه نوازی تهیه كرد.یكی از بزرگترین آرزوهای بتهوون ملاقات با موتزارت و شاگردی او بود ولی همانطور كه می دانید متاسفانه

این دو تنها یك بار در مهمانی با یكدیگر روبه رو شدند و بتهوون از این تنها فرصت دیدار موتزارت استفاده كرد و از او خواست تا نت

هایی برای بداهه نوازی در اختیارش قرار دهد. در همین زمان هنگامی كه بتهوون به نوازندگی مشغول بود، موتزارت به همكارش

توماس اتوود (Thomas Attwood آهنگساز و نوازنده ارگ انگلیسی) تاكید كرد «شهرت این جوان روزی زبانزد خاص و عام خواهد

شد.»

🎼شوبرت ـ Franz Schubert

علاقه بیشاز حد شوبرت به آواز و موسیقی با كلام باعث شده بود كه او نیز ابتدا به عنوان یك بداهه نواز ماهر پیانو در موسیقی مطرح

شود. حتی در تاریخ می خوانیم كه او بسیاری از اوقات در كافه ها و مراكز تجمع مردم به نواختن پیانو می پرداخت

🎼 شوپن ـ Fredric Chopin

شواهد زیادی در دست است كه شوپن نیز بیشتر قطعات خود را به صورت بداهه و پشت ساز تنظیم نموده است. هر چند او به دلیل

خصوصیات اخلاقی و روحی كه داشت كمتر در جمع به بداهه نوازی می پرداخت و تنها در حضور دوستان و نزدیكان دست به ابتكار میزد


#آهنگسازی_حرفه_ای #قیمت_هزینه_آهنگسازی_تنظیم #استودیو_موزیک #موسیقی #میکس_مسترینگ #ترانه_ملودی

رِنگ | پیش درآمد | چهارمضراب چیست ؟

رِنگ | پیش درآمد | چهارمضراب چیست ؟

رِنگ چیست ؟

رنگ عبارت از قطعه‌ای است مخصوص رقص که در انتهای اجرای دستگاه- در موسیقی سنتی- نواخته می‌شود.

پیش درآمد چیست ؟

پیش درآمد فُرمی است تا حدی شبیه به تصنیف، [اما بدون کلام] که بر مبنای درآمد یا چند گوشه از دستگاه یا نغمه ساخته می‌شده

است. این فرم، نسبت به تصنیف و رِنگ، جدیدتر است و ساختن آن را به “درویش خان” نسبت می‌دهند .

چهارمضراب چیست؟

چهار مضراب قطعه‌ای است اغلب با ضرب آهنگ بالا که نوازنده، معمولاً، به تنهایی آن را می‌نوازد و غالباً برای ایجاد تنوع و پرهیز از

یک‌نواختی اجرای آوازها و نیز، برای نشان دادن مهارت نوازنده، ساخته می‌شود


#آهنگسازی_حرفه_ای #قیمت_هزینه_آهنگسازی_تنظیم #استودیو_موزیک #موسیقی #میکس_مسترینگ #ترانه_ملودی

چگونه هنرجو را در امر موسیقی استعداد سنجی کنیم

چگونه هنرجو را در امر موسیقی استعداد سنجی کنیم

مقدمه

از آنجا که “آموزش” در موسیقی امری بسیار مهم و زیرساخت موسیقی افراد را شکل می دهد، دارای حساسیت قابل توجهی می باشد و معلم متخصص

و با تجربه در امر آموزش را می طلبد. معلمی که علاوه بر دانش موسیقی و مهارت در تدریس، از علم روانشناسی و چگونگی تعامل با هنرجویان مختلف نیز

بهره مند باشد. چنین معلمی در ابتدا نیازمند شناخت کافی از توانایی و استعدادهای هنرجوی مورد تعلیم خود می باشد.

در این مقاله ابتدا به گروه بندی و معرفی انواع هنرجویان و سپس به شیوه ارزیابی و سنجش استعداد موسیقی آنها می پردازیم.

موسیقی دان به فردی گفته می شود که در زمینه موسیقی به طور ویژه ای پیشرفت و تکامل یافته باشد اما این فعالیت موسیقایی با توجه به شخصی که

آن را انجام می دهد متنوع و متغیر است.

گوش حساس، حس ریتم، شور و شوق و هوش سرشار، موسیقی دان شدن را تضمین نمی کند. بعضی از استعدادها و توانایی ها گاه به گونه ای اسرار

آمیز و خارج از ارداه انسان به وجود می آیند.

ممکن است که این استعداد ها به طور ارثی، اکتسابی و یا بر اساس تلاش های فردی و ارادی شخص و از روی شناخت به دست آمده باشند. 

زمانی که صحبت از تشخیص حد توانایی های یک فرد می شود با این ارزش گذاری روبرو هستیم: با استعداد و بی استعداد.

اما بدون شک این تقسیم بندی برای تشخیص توانمندی های فرد کافی نیست و تمام افراد را شامل نمی شود.

“در ابتدا یک معلم موسیقی موظف است فرض را بر این بگذارد که تمامی کودکان قابلیت آموزش موسیقایی را دارند و اگر در آن ها شور و شوقی نسبت به

موسیقی می بینند آن ها را در جهت یک آموزش جدی موسیقی سوق دهد.” (ویلمز،۱۳۸۸:۲۰۷)برای بررسی آسان تر سطح استعداد افراد، تقسیم بندی

هنرجویان موسیقی را می توان این گونه در نظر گرفت:

“هنرجوی با استعداد، هنرجوی بی استعداد، هنرجوی خارق العاده، هنرجوی نابغه، هنرجوی ژنی”

هنرجوی با استعداد

بی تردید بیشترین جمعیت افراد در گروه هنرجویان با استعداد قرار می گیرد، این گروه از هنرجویان مستعد آموزش علوم موسیقی بوده و می توان با توجه

به میزان علاقمندی، وجود یک برنامه و متد آموزشی درست، محیط و معلم مناسب، آن ها را به یک موسیقی دان زبده تبدیل نمود. میزان پیشرفت این

هنرجو با توجه به میزانتمرین از سوی معلم کاملا قابل پیش بینی خواهد بود. میزان علاقه و شرایط محیطی در پیشرفت این گروه بسیار موثر است. بدنه

موسیقی در واقع از این گروه تشکیل شده است، ارکسترهای مختلف و نوازندگانی که در تمام دنیا به موسیقی اشتغال دارند.

هنرجوی بی استعداد

تعداد افرادی که در گروه هنرجویان بی استعداد قرار می گیرند بسیار کمتر از هنرجویان گروه اول می باشد. این هنرجویان در چند مورد ذکر شده از

استعدادهای یک موسیقیدان همچون ریتم، شنوایی، حس موسیقایی و… کاملا” ناتوان هستند که معلم مربوطه با تشخیص این موضوع بوسیله روشهایی

که در ادامه این مقاله به آن پرداخته می شود، می تواند تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.باز می ایستند و از گردونه خارج می شوند.

والدین این دسته از هنرجویان نقش به سزایی در شکل گیری شخصیت هنری، آموزش جدی و درست و همچنین پیشرفت فرزند خود دارند.


#آهنگسازی_حرفه_ای #قیمت_هزینه_آهنگسازی_تنظیم #استودیو_موزیک #موسیقی #میکس_مسترینگ #ترانه_ملودی

چگونه به درک و اشتیاق کودکان از لذت بردن موسیقی می توان کمک کرد؟

چگونه به درک و اشتیاق کودکان از لذت بردن موسیقی می توان کمک کرد؟

برای اغلب کودکان، آواز خواندن به اندازه صحبت کردن، امری طبیعی است.

آنها یاد می گیرند که به همان مقدار و همان خوبی که صحبت می‌کنند آواز بخوانند و این کار را از دیگران تقلید می‌کنند. البته به صورتخود جوش و ارتجالی

به این کار تمایل دارند و اصلاً نیازی نیست که شما به آن‌ها چگونه آواز و ترانه خواندن را آموزش دهید اما میتوانید کاری کنید که آن‌ها روش خوب خواندن و

بیان موسیقیایی خوبی پیدا کنند. اگر صبر و حوصله به خرج دهید و مثلاً اگر مربی آن‌ها هستید و می‌خواهید به یک گروه آموزش موسیقی و سرود و جز آن

دهید، می‌باید حوصله به خرج دهید و به آن‌ها تشریک مساعی در کار گروهی را یاد بدهید.

اگر به عنوان والدین آن‌ها هستید، همین کارها و کار کردن با آنها در خانه موجب می‌شود که کودکان برای فعالیت‌های گروهی از آمادگی و اعتماد به نفس

بیشتری برخوردار شوند. اگر شما در هنگام کار با کودک، با اعتماد به نفس باشید، از کار خودتان راضی باشید و لبخند بزنید طبعاً آن‌ها نیز در محیط اجتماعی

و در روابط گروهی شان همین کارها را خواهند کرد.

ممکن است که شما برای علاقه‌مند کردن و جلب توجه به آن‌ها به یک ابزار موسیقی و یادگیری آن وسیله، نیاز داشته‌باشید که از عکس‌های آن وسیله و

نشان دادن آن به کودک شروع کنید و یا داستانی را در آن خصوص برایش تعریف کنید یا از سایر روش‌ها استفاده نمایید. استفاده از ضبط صوت یا صفحه‌ی

گرامافون‌ها برای جلب توجه آنها به موسیقی کمک کننده خواهد بود.

انواع نوارهای مربوط به سازهای مختلف را برای کودک پخش کنید تا به تدریج زمینه‌ی علاقه‌ی‌ او مشخص شود . از کتاب داستان‌های صوتی که با لمس یک

صفحه یا عکس و تصویر ترانه‌ای را پخش می کند شروع کنید. در این نوع کتاب‌ها، علاوه‌بر آموزش و یادگیری، ذوق و قریحه‌ی موسیقی نیز مد نظر قرار

می‌گیرند.

اگر می‌خواهید او را به موسیقی و درک زیبایی آن جلب کنید، در زمان‌های مختلف این کار را انجام دهید مثلاً هنگامی که او را می‌شویید یا در تفریح هستید

یا در زمان‌های استراحت و… از موسیقی‌های متنوع استفاده کنید.

موسیقی‌ها یا ترانه‌هایی را انتخاب کنید که کلمات آن واضح باشند و با روند طبیعی ذهن هماهنگی داشته باشند ، کودکان از ریتم‌ها یا ملودی‌های تکراری

خوششان می‌آید و از این موارد استفاده کنید.

آنها از این که خودشان سازی را بنوازند و در این فعالیت سهیم باشند لذت می‌برند بنابراین اگر می‌خواهید آنها خلاق‌تر باشند اجازه بدهید که در این مسیر

عمل و فعالیت کنند.

برای علاقمند کردن آن‌ها می‌توانید این فعالیت‌های متنوع و مفرح را با یک یا چند کودک اجرا کنید.

1- به صورت یک دایره کف اتاق بنشینید. در ابتدا به یک موسیقی بی‌کلام گوش کنید مثلاً به یک ساز پیانو. یک موسیقی که برای آن‌ها ساده است را پخش

کنید.

2- حالا، دوباره آن را پخش کنید. اکنون همه‌ی‌ کودکان با آن دست بزنند یا سعی کنند در زمان مقرری که خود موسیقی مشخص کرده یا شما تعیین می‌کنید،

دستان خود را به هم بزنند. البته کودکان در این زمینه کمی ناهماهنگی شنیداری و عمل کردن دارند و لذا خیلی به آن‌ها سخت نگیرید.

3- دوباره موسیقی را پخش کنید و مثلاً در یک زمان خاص و مقرر و هماهنگ با موسیقی یک واژه یا عبارت یا کلامی را به طور گروهی به کار ببرید.

4- اگر ابزار موسیقی در اختیار دارید، این زمان مناسبی است که سایر اهداف خود را به صورت گروهی اجرا کنید. مثلاً حس همکاری،

دوستی، سهیم شدن در ابزار موسیقی و جز آن که به روابط اجتماعی آنان کمک ارزنده ای می‌کند.

5- اگر از فضای مناسبی برخوردار هستید بگذارید که آن‌ها در فعالیت همراه با موسیقی آزادانه تر عمل کنند مثلاً بازی لی‌لی را با گچ بکشید و به همراه

موسیقی مناسبی، آن بازی را با کودکان انجام دهید.

6- بعضی از کودکان دلشان نمی خواهد که مثلاً دست بزنند یا در این بازی شرکت کنند. اصلاً ایرادی ندارد.کانال کلید سل به آنها اصرار نکنید. بگذارید تا آزاد

باشند و هر وقت خواستند به گروه بپیوندند.

7- اگر ابزار موسیقی یا بازی خاصی را انتخاب می‌کنید حتماً مراقب امنیت و سلامت کودکان نیز باشید تا آسیبی نبینند. در ضمن مراقب وسایل گران قیمت

خانه یا محیط اطرافتان باشید.

8- اگر وسیله یا ابزار موسیقی را می نوازید، با حالت‌های گوناگون این کار را انجام دهید تا آن‌ها با انواع صداها آشنا شوند مثلاً یک بار بلند، یک بار آرام،

گاهی آهسته، زمانی با صدای زیر و زمان دیگر صدای بم و.. این کار را انجام دهید. این کار به انعطاف فکری آن‌ها کمک زیادی می‌کند تا درک کنند که تا چه

حدی می‌توان تغییرات در صداها را با مهارت ایجاد کرد.


#آهنگسازی_حرفه_ای #قیمت_هزینه_آهنگسازی_تنظیم #استودیو_موزیک #موسیقی #میکس_مسترینگ #ترانه_ملودی