آهنگسازی و تنظیم ساخت آهنگ و موسیقی در سبک های پاپ

ترنس راک رپ هیپاپ با قیمت مناسب توسط استادان

آهنگسازی

و موزیک

آهنگ‌ساز شخصی است که آثار موسیقی را تألیف می‌نماید. آهنگساز در حقیقت

نویسندهٔ موسیقی است که با احاطهٔ کامل به علم موسیقی ایده‌های فکری خود را

در قالب موسیقی به رشتهٔ تحریر درمی‌آورد. آهنگسازی این نیست که

شخص ملودی بسازد یا تنها در صورتی که قطعه‌ای موسیقایی ساخت وی لقب

آهنگساز را به خود نسبت دهد؛ بلکه آهنگساز مانند هر حرفهٔ علمی دیگر

می‌بایست در مراکز آموزش علمی موسیقی در رشته آهنگسازی تحصیل یا

می‌بایست از علوم مختلف موسیقی از جمله رهبری

ارکستر، سازشناسی، سازبندی،هارمونی، پُلی‌فونی، کنتراپوئن و… که لازمهٔ کار

آهنگسازی است برخوردار باشد.

فردی که تنها ملودی می‌سازد و آن را به شخص دیگری برای سازبندی می‌سپارد،

آهنگ‌ساز به‌شمار نمی‌آید و نغمه‌پرداز یا نواساز است. اما اگر کسی دیگر مقولات

آهنگ‌سازی یعنیملودی، هارمونی و سازبندی را با هم پیش ببرد یک آهنگ‌ساز

به‌شمار می‌رود.

هر آهنگساز می‌بایست یک ساز را به خوبی بنوازد. در حقیقت در

دنیای موسیقی به دلیل نیاز به دانش زیاد و گستردگی کار آهنگساز، از وی به

عنوان دانشنامهٔ موسیقی نام می‌برند.آهنگساز باید به ساز مادر یعنی پیانو احاطه

کامل داشته باشد آهنگساز به معنی انگلیسی همان songwriter می‌باشد.

‍ روش های جذب کودک به تمرینات روزانه ساز

‍ روش های جذب کودک به تمرینات روزانه ساز

 

(والدین و مربیان موسیقی )

 

 

نوشین معتمدی: تشویق کودک به تمرین ممکن است کاری سخت باشد ولی می توان آن را جذاب ساخت.برای جذب کودک به تمرین ذهن خلاق نیاز

است.روش های متنوعی برای تمرین به شما داده می شود که با بکارگیری این روش ها می توانید برای دفعه بعد که زمان تمرین کودکتان رسید با گفتن :

وقت تمرینه ! کودک شما با علاقه و بدون بحث شروع به تمرین کند.

هرگاه زمان تمرین فرا رسید یک شمع وارمر روشن کنید و هر وقت تمرینش تمام شد شمع را خاموش کند.زمانی که شمع تمام شد و کامل سوخت می

توانید پاداشی برای کودک درنظر بگیرید.به طور مثال پارک رفتن یا سینما یا کنسرت. بچه ها دوست دارند آب شدن شمع را ببینند و بدانند چقدر تمرین

کرده اند. هر چقدر کودک تمریناتش بیشتر شد شمع بزرگتری برایش بگذارید.

اعتماد به نفس را تقویت کنید

وقتی کودک شما در حال نواختن تمرین یا قطعه ای مشکل است، یک مهره را به عنوان نماد انتخاب کند که یادآور آن قطعه یا تمرین باشد.کودکتان می

تواند گردنبند یا دست بند مخصوص موسیقی را بسازد. هر مهره برای کودک یادآور یک کدام تمرین است. مهره ها نشان دهنده تمرینات جزء به جزء قطعه

هستند و گردنبند نشان دهنده کل قطعه. و همین احساس قدرت به کودک شما می دهد.

برچسب های تمرین

هر گاه کودک به کلاس ساز رفت از معلمش بخواهید که برای تمرین آن درس برچسب مشخص کند.(دقت کنید بکارگیری این روش با فاصله زمانی باشد

که جذابیتش برای کودک از بین نرود ) هرگاه کودک قطعه را تمرین کرد یک برچسب کنار درس بگذارد.اگر تعداد تمرینات زیاد است دقت کنید که برچسب

کافی برای یک هفته به کودک بدهید که در پایان هفته برگه ی برچسب هایش تمام شده باشد.شما با این کار به کودکتان مسوولیت پذیری را می آموزید.

شکلات های تشویقی موسیقی :

این ایده در کلاس یا منزل امکان استفاده دارد.یک قطعه کوچک موسیقی ویا یک خط از آهنگی که باید تمرین کند را انتخاب کنید و آن را به عنوان قطعه

شکلاتی یا موسیقی شکلاتی مشخص کنید.هر بار که آن قسمت شکلاتی را نواخت یک شکلات را روی پایه نتش بگذارید.با این کار کودک تشویق می

شود آن قسمت را چندین بار بنوازد.این ایده جالب نتیجه بخش است ودر سنین پایین جواب می دهد.

پخت مافین با کمک موسیقی و کودک:

شما می توانید این کار را با پخت شیرینی یا حتی غذاهایی که ساده هستند انجام دهید و به کودک بگویید با نواختن هر قسمت از تمرین یا جمله ی

موسیقی می تواند یک مرحله از پخت را انجام دهد.

روش دیگر این است که در هر ظرفی که مخصوص اضافه کردن مواد می باشد برگه ای بگدارید مثلا ظرف شکر با نواختن قسمتی از قطعه داخل آرد

برگردانده می شود.یا ظرف شیر برگه ی مخصوص تمرین گام باشد….

روش های مختلف تقسیم بندی وزمان بندی تمرینات:

1.نواختن آهسته گام /2.نام بردن قسمت های مختلف ویلن/3.نواختن قطعه برای پدر/4.نواختن کل قطعه بدون استفاده از آرشه/5.نواختن تمرین دوبار

بدون مکث/6.خواندن قطعه بدون نواختن ساز/7.مشخص کردن قسمت سخت قطعه و 5 بار نواختن آن قسمت/8.یک تمرین قدیمی را انتخاب کنید و اسم

نت های آن را بنویسید.

می توانید قسمت نت هایی که مشکل است رابا ماژیک یا رنگ مشخص دایره بکشید و یا یک با قرار دادن یک عروسک کوچک بعد از نواختن هر نت سخت

عروسک ها یا ماشین های کودک را یکی یکی به تماشای نواختن قطعه کودک بیاورید.

کودکان مدام در حال آموختن هستند اما تمرین و تکرار است که مطالب را برایشان نهادینه می کند .تشویق و جلب کودک به تمرین نیاز به ذهن خلاق دارد

و باید کودک را هر بار با روشی متنوع به سمت تمرین ساز برد.روش هایی که برای کودک هیجان داشته باشد و کودک نتیجه کارش را به صورت عملی

ببیند.

#آهنگسازی #آهنگسازی_حرفه_ای #آهنگسازی_تنظیم #قیمت_آهنگسازی #استودیو #استودیو_ضبط_صدا #استودیو_حرفه_ای #موسیقی #موزیک #پیانو #گیتار

#تنظیم_ترک_موزیک #میکس_مسترینگ #ترانه_شعر_ملودی #مقالات_مطالب_موسیقی

ضرب پا و چرا از ضرب پا در موسیقی استفاده می شود

ضرب پا و چرا از ضرب پا در موسیقی استفاده می شود

ضرب پا

✔️استفاده از پا ضرب به علت اینکه ممکنه با خطای انسانی روبرو بشه نمی تونه دقیق و قابل اعتماد باشه. یعنی

معمولا نوازنده آماتور وقتی در قسمتی از قطعه با نت مشکل پیدا می کنه نا خودآگاه از ضرب خارج می شه و حتی

ممکنه خود فرد هم متوجه بروز این مشکل نشه.

و اینکه بوسیله پا ضرب نگه داشتن #تمپو کار دشواریست همچنین

#پا_ضرب مشخص نمی کنه که شما روی چه تمپویی قرار دارید.

استاندارد مورد قبول برای تمرین قطعات در تمپوی معین همون #مترونوم هست.همونطور که می دونید در استودیو ها

از مترونوم برای نوازندگان استفاده می شه پس چه بهتر که نوازنده از همان ابتدا عادت به نواختن همراه مترونوم کنه.یا

اینکه در یک گروه موسیقی و بخصوص برای سازهای کوبه ای یا #آکمپانیمتنر گیتار که وظیفه ی مترونوم رو در یک گروه

بر عهده دارند توصیه می شه که در تمرینات انفرادی خودشون از مترونوم استفاده کنند.

#تمپو به صورت عامیانه اگه بخوایم بگیم ، معیاری برای سرعت آهنگه .

مثلا میگن تمپوی آهنگ 120 bpm هست.

bpm = beat per minutes

یعنی بیت در دقیقه . این تمپو 120 ضرب در یک دقیقه داره .

حالا اگر تمپوی یک آهنگ 140 باشه ، 140 ضرب در دقیقه داره . پس سرعت بیشتری داره.

هر چی تمپو بره بالا تر سرعت هم میره بالا تر ( معمولا )

البته ممکنه یک آهنگ با تمپوی 200 از یک آهنگ با تمپوی 150 آروم تر باشه . بستگی به نوع چیدن نتها داره .

ولی معمولا هر چی تمپو بیشتر . سرعت هم بیشتر.


#آهنگسازی #آهنگسازی_حرفه_ای #آهنگسازی_تنظیم #قیمت_آهنگسازی #استودیو #استودیو_ضبط_صدا #استودیو_حرفه_ای #موسیقی #موزیک #پیانو #گیتار #تنظیم_ترک_موزیک #میکس_مسترینگ

آرپژ در موسیقی چیست؟

آرپژ در موسیقی چیست؟

 

🔴 آرپژ چیست؟

در موسیقی نوعی آکورد شکسته که در آن نغمات به‌صورت متوالی از بم به زیر یا از زیر به بم اجرا می‌شود را آرپژ (به

فرانسوی: arpège) یا چنگ‌سان می‌گویند.

👈 آرپژ به عبارتی نواختن تک به تک نت‌های یک آکورد به جای اجرای همزمان آن‌ها است. واژه فرانسوی آرپژ و ایتالیایی

آرپجیو هر دو به معنی «همانند ساز چنگ» هستند.

👈 صدای حاصل از آکوردی که به شیوۀ چنگسان نواخته می‌شود چنگسانه نامیده می‌شود.

👈 فن آرپژ در نوازندگی سازهای پیانو، چنگ و گیتار بسیار کاربرد دارد.

✔️ نکته مهم آرپژ این است که هر انگشت دارای استقلال و شخصیت خاص خود است. اغلب هر انگشت وظیفه ضربه

زدن به یک سیم مشخص را برعهده دارد.

✔️ در نواختن قطعات سرعتی آرپژها نباید مبهم و درهم گوش برسد، بلکه باید تک تک نتها با فاصله زمانی منظم و به

وضوح شنیده شود.


#آهنگسازی #آهنگسازی_حرفه_ای #آهنگسازی_تنظیم #ساخت_آلبوم_موسیقی_تک_ترک_آهنگ #میکس_مسترینگ #قیمت_هزینه_ساخت_موزیک #استودیو_موسیقی

منظور از اتود در موسیقی چیست؟

منظور از اتود در موسیقی چیست؟

 

👈 اتود (Etude) به معنای مطالعه است و در موسیقی به قطعه‌هایی گفته می‌شود که هدف آن‌ها ارتقای شگرد

نوازندگی است.

هر اتود معمولاً برای یکی از مشکلات فن نوازندگی و رفع یکی از ضعف‌های تکنیکی هنرآموزان تصنیف می‌شود.

آهنگسازان، به ویژه رمانتیک‌ها بیش‌تر کوشیده‌اند اتودهای خود را علاوه بر تأمین هدف بالا، زیبا نیز تصنیف کنند، به طوری

که تک‌نوازها آن‌ها را در رپرتوار رسیتال خود، به قصد نشان دادن قابلیت نوازندگی‌شان می‌گنجانند.

✔️ اهمیت اتود به قدری است که نوازندگان باید برنامه ویژه‌ای برای تمرین آن در نظر بگیرند و اتود‌ها را با سرعت کم و

دقت بسیار زیاد تمرین کنند تا ضعف‌های تکنیکی برطرف شوند.


#آهنگسازی #آهنگسازی_حرفه_ای #آهنگسازی_تنظیم #ساخت_آلبوم_موسیقی_تک_ترک_آهنگ #میکس_مسترینگ #قیمت_هزینه_ساخت_موزیک #استودیو_موسیقی

چگونه ترس از صحنه و اضطراب اجرا را از خود دور کنیم

چگونه ترس از صحنه و اضطراب اجرا را از خود دور کنیم

🍏 ترس از صحنه (اضطراب اجرا)
.
اگر فکرِ حضور مقابل گروهی از مردم و اجرا شما را می‌ترساند، خودتان را در این ترس تنها ندانید. میلیون‌ها نفر هستند که درگیر اضطراب اجرا یا “ترسِ صحنه” هستند. به راستی که

بسیاری از مردم بیماری آنفولانزا را به اجرا ترجیح می‌دهند! ورزشکاران، موسیقیدانان، هنرپیشگان و سخنرانان اغلب درگیر این نوع اضطراب هستند.

اضطراب اجرا می‌تواند مانع لذت بردنتان از آنچه انجام می‌دهید بشود و روی کارتان اثر بگذارد. بدتر از همه، این اضطراب می تواند نقش مخربی بر تصوری که از خود در ذهن دارید و

اعتماد به نفستان داشته باشد. هرچند مغلوب کردن این حس به طور کامل شاید ممکن نباشد، راه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید با آنها احساساتتان را کنترل کنید و اضطراب را

کاهش دهید.

🎾 نشانه‌های اضطراب اجرا

مرکز توجه بودن و زیر نظر قرار گرفتن می‌تواند استرس‌زا باشد. واکنش بدن شما در این هنگام بسیار شبیه حالتی است که انگار مورد حمله قرار گرفته‌اید.

مکانیسم بدنی شما علت بروز مشابهت میان ترس از صحنه و ترس واقعی است. نشانه‌های اضطراب صحنه‌ای می‌تواند شامل این موارد باشد:

• ضربان قلب بالا و تنفس سریع

• دهان خشک و گلوی گرفته

• لرزش دست، زانو، لب و صدا

• عرق کردن و سرد شدن دست

• حالت تهوع و احساس نامطلوب در معده

• تغییرات در بینایی
.

🎾 علل اضطراب اجرا

به بیان ساده، فشار و نگرانی مربوط به اجرا در برابر مردم علت ا ضطراب اجراست .جهت دادن به افکار منفی، باورها، تصاویر و پیش‌بینی‌هایی است که درباره اجرای عمومی دارید.

انجام این کار به آن اندازه که فکر می‌کنید دشوار نیست.
.
🎾 چارۀ اضطراب اجرا

۱۰ توصیه برای کمک به شما در غلبه بر ترسها و درخشش روی صحنه، در میدان یا پودیوم:

• آماده باشید: تمرین، تمرین، تمرین.

• استفاده از کافئین و شکر را در روز اجرا محدود کنید. چند ساعت قبل از اجرا یک غذای معقول بخورید که انرژی داشته باشید و هنگام اجرا گرسنه نشوید.

غذای کم چرب حاوی کربوهیدرات مثل پاستا، پیتزا ، حبوبات و برنج انتخاب مناسبی است.

• تمرکزتان را از خودتان و ترسهایتان معطوف کنید به لذتی که شما برای بینندگان مهیا می‌کنید. چشمهایتان را ببندید و مجسم کنید که مخاطبان خندان و شاد هستند و شما احساس

خوبی دارید.

• به جای تمرکز بر اینکه چه چیز خراب خواهد شد به نقاط مثبت کار خود بیاندیشید. موفقیت خود را مجسم کنید.

• از افکاری که باعث تزلزل اعتماد به نفستان می‌شود اجتناب کنید.

• کنترل تنفس، بیوفیدبک، مدیتیشن و دیگر روشهایی که باعث آرامش و دوری از افکار منفی در شما می‌شوند را در تمرینات خود بگنجانید. خیلی خوب است که چند تکنیک آرامش

بخش را هر روز تمرین کنید، فارغ از اینکه اجرا دارید، چرا که باعث ایجاد مهارتی در شما می‌شود که هر زمان به آن نیاز دارید کمکتان می‌کند.

• پیاده‌روی کنید، بالا و پایین بپرید، عضله‌هایتان را بلرزانید، یا هر کاری که احساس نگرانی قبل از اجرا را در شما کم می‌کند.

• با حاضرین در اجرا ارتباط برقرار کنید؛ لبخند، برقراری ارتباط چشمی و مانند دوست در مورد آنها فکر کردن.

• طبیعی رفتار کنید و خودتان باشید.

تمرین، رژیم غذایی سالم، خواب کافی و شیوه زندگی سرزنده و سالم در این راستا مفید هستند. به یاد داشته باشید که ترس صحنه معمولا پیش از اجرا

بیشتر است و با آغاز اجرا از آن کاسته می‌شود.

🎾دیگر شگردهای و راهکارهای غلبه بر اضطراب اجرا

اینها شگردهایی است که می‌تواند به شما در اجرا با اضطراب کمتر کمک کند:

• بر دوستانه‌ترین چهره‌ها میان حاضرین در سالن تمرکز کنید.

• هر وقت که می‌توانید لبخند بزنید، این کار در آرامش شما موثر است.

• تلاش کنید خوب به نظر بیایید، وقتی که ظاهرتان خوب باشد، احساس خوبی خواهید داشت.

این نکات باید شما را در کاهش اضطراب اجرا یاری کنند؛ اگر این اتفاق نیفتاد با یک مشاور یا پزشک آشنا به درمان اضطراب مشورت کنید. مراجعه به

روانپزشک می‌تواند در غلبه بر این اضطراب مفید باشد.

علاوه بر اینها مصرف داروهای بلاک کننده بتا (beta-blockers)، داروی قلب که باعث کاهش ضربان می‌شود، گاهی توسط اجرا کنندگانی که اضطراب اجرا

دارند مرسوم است.

روبه‌رو شدن با ترسهای مربوط به اجرا و یادگیری راه‌های کاستن و مدیریت آنها می‌تواند منجر به قدرتمندتر شدن شما شود. این موارد نه تنها باعث

می‌شوند احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، همچنین ممکن است شما هم کشف کنید که نوازنده مطمئن‌تری از آنچه که فکر می‌کنید هستید.


#آهنگسازی #آهنگسازی_تنظیم #میکس_مسترینگ #استودیو_موسیقی #قیمت_آهنگسازی

وظایف آهنگساز

وظایف آهنگساز

  • نوشتن و تولید آهنگ برای ارکسترها، گروه های موسیقی، فیلم ها و تئاتر ها و …

  • کسب اطلاع از جدید ترین تغییرات و پیشرفت های صورت گرفته در عرصه موسیقی

  • شنیدن انواع آثار آهنگ سازان مختلف (در الهام گرفتن و ایجاد آهنگی جدید بسیار موثر است)

  • آموزش آهنگسازی

  • اجرای ارکستر ( نوازنده یا رهبر)

  • انجام تمرینات مستمر

  • همکاری با افرادی از جمله تنظیم کننده، خواننده، نوازنده و …


#آهنگسازی #آهنگسازی_تنظیم #میکس_مسترینگ #استودیو_موسیقی #قیمت_آهنگسازی_حرفه_ای

مهارت و توانمندیهای مورد نیاز آهنگسازی

مهارت و توانمندیهای مورد نیاز آهنگسازی

  • داشتن علاقه و ذوق هنری

  • آشنایی با علم موسیقی

  • خلاقیت بالا

  • داشتن صبر و پشتکار زیاد

  • مهارت های ارتباطی مناسب

چگونه به درک و اشتیاق کودکان از لذت بردن موسیقی می توان کمک کرد؟

چگونه به درک و اشتیاق کودکان از لذت بردن موسیقی می توان کمک کرد؟

برای اغلب کودکان، آواز خواندن به اندازه صحبت کردن، امری طبیعی است.

آنها یاد می گیرند که به همان مقدار و همان خوبی که صحبت می‌کنند آواز بخوانند و این کار را از دیگران تقلید می‌کنند. البته به صورتخود جوش و ارتجالی

به این کار تمایل دارند و اصلاً نیازی نیست که شما به آن‌ها چگونه آواز و ترانه خواندن را آموزش دهید اما میتوانید کاری کنید که آن‌ها روش خوب خواندن و

بیان موسیقیایی خوبی پیدا کنند. اگر صبر و حوصله به خرج دهید و مثلاً اگر مربی آن‌ها هستید و می‌خواهید به یک گروه آموزش موسیقی و سرود و جز آن

دهید، می‌باید حوصله به خرج دهید و به آن‌ها تشریک مساعی در کار گروهی را یاد بدهید.

اگر به عنوان والدین آن‌ها هستید، همین کارها و کار کردن با آنها در خانه موجب می‌شود که کودکان برای فعالیت‌های گروهی از آمادگی و اعتماد به نفس

بیشتری برخوردار شوند. اگر شما در هنگام کار با کودک، با اعتماد به نفس باشید، از کار خودتان راضی باشید و لبخند بزنید طبعاً آن‌ها نیز در محیط اجتماعی

و در روابط گروهی شان همین کارها را خواهند کرد.

ممکن است که شما برای علاقه‌مند کردن و جلب توجه به آن‌ها به یک ابزار موسیقی و یادگیری آن وسیله، نیاز داشته‌باشید که از عکس‌های آن وسیله و

نشان دادن آن به کودک شروع کنید و یا داستانی را در آن خصوص برایش تعریف کنید یا از سایر روش‌ها استفاده نمایید. استفاده از ضبط صوت یا صفحه‌ی

گرامافون‌ها برای جلب توجه آنها به موسیقی کمک کننده خواهد بود.

انواع نوارهای مربوط به سازهای مختلف را برای کودک پخش کنید تا به تدریج زمینه‌ی علاقه‌ی‌ او مشخص شود . از کتاب داستان‌های صوتی که با لمس یک

صفحه یا عکس و تصویر ترانه‌ای را پخش می کند شروع کنید. در این نوع کتاب‌ها، علاوه‌بر آموزش و یادگیری، ذوق و قریحه‌ی موسیقی نیز مد نظر قرار

می‌گیرند.

اگر می‌خواهید او را به موسیقی و درک زیبایی آن جلب کنید، در زمان‌های مختلف این کار را انجام دهید مثلاً هنگامی که او را می‌شویید یا در تفریح هستید

یا در زمان‌های استراحت و… از موسیقی‌های متنوع استفاده کنید.

موسیقی‌ها یا ترانه‌هایی را انتخاب کنید که کلمات آن واضح باشند و با روند طبیعی ذهن هماهنگی داشته باشند ، کودکان از ریتم‌ها یا ملودی‌های تکراری

خوششان می‌آید و از این موارد استفاده کنید.

آنها از این که خودشان سازی را بنوازند و در این فعالیت سهیم باشند لذت می‌برند بنابراین اگر می‌خواهید آنها خلاق‌تر باشند اجازه بدهید که در این مسیر

عمل و فعالیت کنند.

برای علاقمند کردن آن‌ها می‌توانید این فعالیت‌های متنوع و مفرح را با یک یا چند کودک اجرا کنید.

1- به صورت یک دایره کف اتاق بنشینید. در ابتدا به یک موسیقی بی‌کلام گوش کنید مثلاً به یک ساز پیانو. یک موسیقی که برای آن‌ها ساده است را پخش

کنید.

2- حالا، دوباره آن را پخش کنید. اکنون همه‌ی‌ کودکان با آن دست بزنند یا سعی کنند در زمان مقرری که خود موسیقی مشخص کرده یا شما تعیین می‌کنید،

دستان خود را به هم بزنند. البته کودکان در این زمینه کمی ناهماهنگی شنیداری و عمل کردن دارند و لذا خیلی به آن‌ها سخت نگیرید.

3- دوباره موسیقی را پخش کنید و مثلاً در یک زمان خاص و مقرر و هماهنگ با موسیقی یک واژه یا عبارت یا کلامی را به طور گروهی به کار ببرید.

4- اگر ابزار موسیقی در اختیار دارید، این زمان مناسبی است که سایر اهداف خود را به صورت گروهی اجرا کنید. مثلاً حس همکاری،

دوستی، سهیم شدن در ابزار موسیقی و جز آن که به روابط اجتماعی آنان کمک ارزنده ای می‌کند.

5- اگر از فضای مناسبی برخوردار هستید بگذارید که آن‌ها در فعالیت همراه با موسیقی آزادانه تر عمل کنند مثلاً بازی لی‌لی را با گچ بکشید و به همراه

موسیقی مناسبی، آن بازی را با کودکان انجام دهید.

6- بعضی از کودکان دلشان نمی خواهد که مثلاً دست بزنند یا در این بازی شرکت کنند. اصلاً ایرادی ندارد.کانال کلید سل به آنها اصرار نکنید. بگذارید تا آزاد

باشند و هر وقت خواستند به گروه بپیوندند.

7- اگر ابزار موسیقی یا بازی خاصی را انتخاب می‌کنید حتماً مراقب امنیت و سلامت کودکان نیز باشید تا آسیبی نبینند. در ضمن مراقب وسایل گران قیمت

خانه یا محیط اطرافتان باشید.

8- اگر وسیله یا ابزار موسیقی را می نوازید، با حالت‌های گوناگون این کار را انجام دهید تا آن‌ها با انواع صداها آشنا شوند مثلاً یک بار بلند، یک بار آرام،

گاهی آهسته، زمانی با صدای زیر و زمان دیگر صدای بم و.. این کار را انجام دهید. این کار به انعطاف فکری آن‌ها کمک زیادی می‌کند تا درک کنند که تا چه

حدی می‌توان تغییرات در صداها را با مهارت ایجاد کرد.


#آهنگسازی_حرفه_ای #قیمت_هزینه_آهنگسازی_تنظیم #استودیو_موزیک #موسیقی #میکس_مسترینگ #ترانه_ملودی

آشنایی بهتر با ساز های کوبه ای | آهنگسازی و تنظیم

آشنایی بهتر با ساز های کوبه ای | آهنگسازی و تنظیم

ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺳﺎﺯﻫﺎﯼ ﮐﻮﺑﻪ ﺍﯼ ﯾﺎ Percussion ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪ Percutere ﻻﺗﯿﻦ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ to strike ‏( ﺿﺮﺑﻪ ﺯﺩﻥ‏)ﺍﺳﺖ.ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺑﻪﺗﻤﺎﻣﯽ ﺳﺎﺯﻫﺎﯼ ﮐﻪ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﺿﺮﺑﻪ

ﺯﺩﻥ، ﺗﮑﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﻭ ﯾﺎ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﯾﺎ ﻭﺳﯿﻠﻪﺍﯼ ﺷﺒﯿﻪ ﭼﮑﺶ، ﺻﻮﺕ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﺳﺎﺯﮐﻮﺑﻪ ﺍﯼ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ .

ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻪ ﺻﻮﺕ ﺧﺎﺻﯽ ﺭﺍ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﻤﯿﮑﻨﻨﺪ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺍﻟﻤﺎﻧﻬﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺭﯾﺘﻢ ﻭ ﺗﺰﺋﯿﻦ ﺩﺭ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻭﺍﺭﮐﺴﺘﺮﺍﺳﯿﻮﻥ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻪ ﻧﺖ

ﺧﺎﺻﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻮﺍﺧﺘﻦ ﻣﻠﻮﺩﯼ ﺑﮑﺎﺭﻣﯿﺮﻭﻧﺪ .

ﺳﺎﺯﻫﺎﯼ ﮐﻮﺑﻪ ﺍﯼ ﺑﺎ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺻﻮﺗﯽ ﻧﺎ ﻣﺸﺨﺺ ﺟﺰﻭ ﺟﺪﺍﯾﯽ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ﺍﺭﮐﺴﺘﺮﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺭﮐﺴﺘﺮﺍﻝ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﯾﮏ ﺗﻨﻪ ﺩﺭ

ﺩﺍﺩﻥ ﺭﯾﺘﻢ ﺑﻪ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﯾﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮﻣﻠﻮﺩﯼ ﺳﺎﯾﺮﺳﺎﺯﻫﺎ ﻧﻘﺶ ﺍﯾﻔﺎﻣﯿﮑﻨﻨﺪ.

ﻋﻨﺼﺮ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺻﻮﺕ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺯﻫﺎ ﯾﮏ ﻏﺸﺎﯼ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺍﯼ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﯾﺎ ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻣﯿﻠﻪ ﻫﺎﯼ ﻓﻠﺰﯼﯾﺎ ﭼﻮﺑﯽ ﻭ … ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﻣﺮﺗﻌﺶ ﺷﺪﻥ ﺗﻮﻟﯿﺪ

ﺻﻮﺕ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ .

ﺳﺎﺯﻫﺎﯼ ﮐﻮﺑﻪ ﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺳﺒﮑﻬﺎﯼ ﮐﻼﺳﯿﮏ ﻭ ﺍﺭﮐﺴﺘﺮﺍﻝ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻪ ﺍﻭﺝ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺷﻮﺭ ﻭ ﻫﯿﺠﺎﻥ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺭﺍ ﺑﯿﺸﺘﺮ می کنند.

ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻄﻮﺭ ﻗﻄﻊ ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺯ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﻗﺮﻥ ﻧﻮﺯﺩﻫﻢ ﺑﺎ ﺭﻭﯼ ﮐﺎﺭ ﺁﻣﺪﻥ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ Jazz ﻭ ﺑﻌﺪﻫﺎ Rock ﻭ … ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺎﺯﻫﺎﯼ ﮐﻮﺑﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺗﺐﻧﺴﺒﺖ

ﺑﻪ ﻗﺒﻞ ﺭﻭﺍﺝ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ . ﺑﻄﻮﺭﯾﮑﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﻋﻨﺼﺮ ﺟﺪﺍﯾﯽ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮﺍﺯ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺑﺸﻤﺎﺭ ﻣﯽ ﺁﯾﻨﺪ .

ﺍﺯ ﺳﺎﺯﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺖ ﻣﺸﺨﺼﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﺑﻪ Timpani ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺭﮐﺴﺘﺮﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﺜﻼ ” ﻫﮑﺘﻮﺭﺑﺮﻟﯿﻮﺯ ﺁﻫﻨﮕﺴﺎﺯ ﺑﺰﺭﮒ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﯼ ﺩﺭ

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻫﺎﺵ ﺍﺯ ﺷﺎﻧﺰﺩﻩ Timpani ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ .

ﺷﺎﯾﺪ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ Naqara ‏( ﻫﻤﺎﻥ ﻧﺎﻗﺮﻩ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ‏) ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﯾﮏ ﻧﻮﻉ Timpani ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻭﺭﻣﯿﺎﻧﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯿﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

ﻫﻨﺪﯼ ﻫﺎ ﺳﺎﺯ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻮﺵ ﺻﺪﺍﯾﯽ ﺑﻨﺎﻡ Tabla ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺣﺘﻤﺎ ” صدای آنرا ﺷﻨﯿﺪﻩ ﺍﯾﺪ . ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺯ ﻫﻢ ﮐﻮﮎﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻟﯽ pitched ﺍﺳﺖ .

ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺳﺎﺯﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻭﺍﺿﺢ ﻧﺖ ﻣﺸﺨﺺ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺭﻧﺪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﺑﻪ Xylophones ﻭ ﺳﺎﺯﻫﺎﯼ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﯾﺮ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎ ﻣﺜﻞ

Marimba ﺩﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﻻﺗﯿﻦ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩ . ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺯﻫﺎ ﺍﺯ ﻗﺪﯾﻢ ﺍﻻﯾﺎﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ Jazz ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﺍﺭﻧﺪ .

ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﻣﻌﺮﻭﻓﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﺯﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺖ ﻣﺸﺨﺺ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﻤﯿﮑﻨﻨﺪ، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ Drum ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺍﺭﺩ.

جالب است که بدانید در snare یا bass موسیقی آمریکای لاتین از نوعی drum استفاده می شود کهدرون آن پر از آب است.

ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﺎﺯﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺎﺩ ﻭ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﺍﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﺍﻧﻮﺍﻉ Cymbals ‏( ﻫﻤﺎﻥ ﺳﻨﺞ‏) ، Triangle ‏(ﻣﺜﻠﺚ‏) ﻭ…

ﺑﺎﺯ ﺷﺎﯾد ﺟﺎﻟﺐ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﺩﻗﯿﻘﺎ ” ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﺎﺯ ﺩﻑ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﮕﺮﺩ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﻟﻨﺪﻧﯿﺰ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ .

ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻧﻮﺍﺯﻧﺪﻩ ﺳﺎﺯﻫﺎﯼ ﮐﻮﺑﻪ ﺍﯼ ﺍﻏﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻧﻮﺍﺯﻧﺪﮔﯽ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺯﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﻫﻢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ

ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺩﺭﮎ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺭﯾﺘﻢ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻭ ﻧﮕﺎﻩ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﺑﻨﻈﺮ ﻣﯽ ﺁﯾﺪﻧﻮﺍﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻮﺑﻪ ﺍﯼ ﻫﺎ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﺷﻮﺍﺭ

ﺑﺎﺷﺪ…


#آهنگسازی_حرفه_ای #قیمت_هزینه_آهنگسازی_تنظیم #استودیو_موزیک #موسیقی #میکس_مسترینگ #ترانه_ملودی

آشنایی و معرفی دستگاه های موسیقی | آهنگسازی و تنظیم

آشنایی و معرفی دستگاه های موسیقی | آهنگسازی و تنظیم

دستگاه همایون

دستگاه همایون یکی از دستگاه‌های هفت‌گانه ردیف موسیقی ایران است.

واژه همایون در فرهنگ عمید چنین معنی شده است: (هُ.یُ) هماگون: خجسته، فرخ، مبارک، فرخنده. و در برهان قاطع چنین نقل شده است: نام معشوقه

همای است، و قصه همای و همایون را به نظم آورده‌اند و مشهور است، و به معنی مبارک و خجسته و میمون هم هست.

این دستگاه به تناسب نام خود، حالتی شاهانه، اشرافی و باوقار دارد، ولی با این حال زمینهٔ اجرای بسیاری از لالایی‌ها و زمزمه‌های متداول در نقاط

مختلف ایران است. همچنین از نغمه‌های این دستگاه در موسیقی زورخانه نیز استفاده می‌شود.

دستگاه همایون با حالت محزون و اسرار آمیز خود گوشه‌های متعددی دارد که گوشه «عشاق» اوج این دستگاه تلقی می‌شود.

بر اساس نظر متافیزیکی استاد مجید کیانی درباره ی موسیقی ایرانی، “همایون” ادامه‌ی روز، تداوم زندگی،اتحاد عشق و عاشق و  معشوق و توحید

است. (مقام توحید در هفت شهر عشق)

از رنگ‌های قدیمی که در خاتمه دستگاه همایون نواخته می‌شوند می‌توان رِنگِ فرح و رنگ شهرآشوب را نام برد. رنگ فرح رنگی است سه ضربی و با وزن

سنگین اما رنگ شهرآشوب دوضربی ترکیبی (شش – هشت) است و با تمپوی متوسط اجرا می‌شود.

از لحاظ مرکب خوانی این دستگاه به دستگاه‌های سه‌گاه و شور ارتباط دارد و وسعت این دستگاه را بیشتر می‌کند.

به دلیل شباهت شور و همایون، با بم کردن نت سوم گام همایون به میزان نیم‌پرده می‌توان وارد شور شد. همایون را می‌توان به دستگاه چهارگاه نیز

ارتباط داد و این کار با افزودن نیم‌پرده به نت ششم گام همایون و کم کردن ربع پرده از نت پنجم که گوشهٔ آواز منصوری را تداعی می‌کند انجام‌پذیر است.

عکس همین عمل و گذر از چهارگاه به همایون نیز در گوشهٔ مخالف دستگاه چهارگاه قابل اجراست.

آلبوم بیداد پرویز مشکاتیان با خوانندگی محمدرضا شجریان از جمله آثار مشهوری است که در این دستگاه ساخته شده‌است.

بیات اصفهان هم آوازی است که از دستگاه همایون گرفته شده است و دارای درجات مشترکی با همایون است. تونیک یا شاهد آن درجه چهارم همایون

است…


#آهنگسازی_حرفه_ای #قیمت_هزینه_آهنگسازی_تنظیم #استودیو_موزیک #موسیقی #میکس_مسترینگ #ترانه_ملودی