آهنگسازی حرفه ای

آهنگسازی حرفه ای ساخت موزیک و آهنگ موسیقی در سبک های مختلف پاپ

آر ام بی | سنتی تلفیقی | رپ | ترنس | راک هیپاپ و رپ قیمت و هزینه مناسب

تهیه آلبوم موسیقی از صفر تا صد و ساخت تک آهنگ ( ترک ) در استودیو موسیقی

کاملا حرفه ای با بهترین اساتید آهنگسازی و میکس و مسترینگ ساز زنده ترانه و

ملودی به روز …

آرپژ در موسیقی چیست؟

آرپژ در موسیقی چیست؟

 

🔴 آرپژ چیست؟

در موسیقی نوعی آکورد شکسته که در آن نغمات به‌صورت متوالی از بم به زیر یا از زیر به بم اجرا می‌شود را آرپژ (به

فرانسوی: arpège) یا چنگ‌سان می‌گویند.

👈 آرپژ به عبارتی نواختن تک به تک نت‌های یک آکورد به جای اجرای همزمان آن‌ها است. واژه فرانسوی آرپژ و ایتالیایی

آرپجیو هر دو به معنی «همانند ساز چنگ» هستند.

👈 صدای حاصل از آکوردی که به شیوۀ چنگسان نواخته می‌شود چنگسانه نامیده می‌شود.

👈 فن آرپژ در نوازندگی سازهای پیانو، چنگ و گیتار بسیار کاربرد دارد.

✔️ نکته مهم آرپژ این است که هر انگشت دارای استقلال و شخصیت خاص خود است. اغلب هر انگشت وظیفه ضربه

زدن به یک سیم مشخص را برعهده دارد.

✔️ در نواختن قطعات سرعتی آرپژها نباید مبهم و درهم گوش برسد، بلکه باید تک تک نتها با فاصله زمانی منظم و به

وضوح شنیده شود.


#آهنگسازی #آهنگسازی_حرفه_ای #آهنگسازی_تنظیم #ساخت_آلبوم_موسیقی_تک_ترک_آهنگ #میکس_مسترینگ #قیمت_هزینه_ساخت_موزیک #استودیو_موسیقی

وظایف آهنگساز

وظایف آهنگساز

  • نوشتن و تولید آهنگ برای ارکسترها، گروه های موسیقی، فیلم ها و تئاتر ها و …

  • کسب اطلاع از جدید ترین تغییرات و پیشرفت های صورت گرفته در عرصه موسیقی

  • شنیدن انواع آثار آهنگ سازان مختلف (در الهام گرفتن و ایجاد آهنگی جدید بسیار موثر است)

  • آموزش آهنگسازی

  • اجرای ارکستر ( نوازنده یا رهبر)

  • انجام تمرینات مستمر

  • همکاری با افرادی از جمله تنظیم کننده، خواننده، نوازنده و …


#آهنگسازی #آهنگسازی_تنظیم #میکس_مسترینگ #استودیو_موسیقی #قیمت_آهنگسازی_حرفه_ای

چگونه-خواننده-معروف-شویم

چگونه خواننده معروف شویم باید چه کارهایی انجام دهیم

چگونه خواننده معروف شویم

برای اینکه خواننده مطرح و معروف شویم باید چه کارهایی انجام دهیم

خواننده مطرح شدن هیچ استعدادی نمی‌خواهد، فقط تمرین کنید!

چگونه خواننده معروف شویم

یک خواننده برجسته شدن نیاز به برخورداری از استعداد طبیعی،

یک عمر از خودگذشتگی،

و آموزش درجه یک دارد.

و ترکیبی از هر سه اینها می‌تواند یک خواننده شهیر نظیر بوچلی رو شکل دهد.

اما می‌توان با ظرفیت طبیعی صدا نیز به یک ستاره پاپ مشهور و پرطرفدار تبدیل شد و میلیون‌ها مخاطب داشت.

آیا تصور می‌کنید، صدای خاص که گروهی محدود از خوانندگان از آن برخوردارند، یک موهبت الهی است که تنها به جمعیتی بسیار محدود داده شده است؟

اگر چنین تصوری داشته‌اید،

تاکنون در این زمینه ره به خطا برده‌اید و بعید نیست دیر یا زود بتوانید با انجام تمرین‌های مشخص به صدایی در حد یک خواننده مطرح پاپ مجهز شوید!

آیا می‌خواهید صدای یک ستاره جهانی پاپ را داشته باشید؟

فقط تمرین کنید!

چگونه خواننده معروف شویم

شاید چنین توصیه‌ای عجیب به نظر آید و همچنان تصور

اینکه ژنتیک نقش اساسی را در دستیابی به یک موقعیت استثنایی در دنیای موسیقی ایفا می‌کند، پررنگ باشد،

اما حقیقت امر آن است که مطابق با پژوهش‌هایی که انجام شده و در عمل مورد آزمایش قرار گرفته،

تمرین‌های علمی، می‌تواند از شخصی که فاقد توانمندی و استعداد در خوانندگی است، یک خواننده پاپ بسازد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در دیلی میل و مدیکال دیلی، یک خواننده برجسته شدن نیاز به برخورداری از

استعداد طبیعی،

یک عمر از خودگذشتگی و آموزش درجه یک دارد

و ترکیبی از هر سه اینها می‌تواند یک خواننده شهیر نظیر بوچلی رو شکل دهد اما

می‌توان با ظرفیت طبیعی صدا نیز به یک ستاره پاپ مشهور و پرطرفدار تبدیل شد و میلیون‌ها مخاطب داشت.

صدای خوب می‌تواند آموزش داده شود و همانگونه که برای دستیابی به یک بدن ورزیده در باشگاه‌های ورزشی آموزش داده می‌شود،

می‌توان حنجره و سیستم صوتی هر انسانی را نیز آموزش داد و به سطحی رساند که بتواند بخواند و دیگران از شنیدن

صدایش لذت ببرند؛ اتفاقی که پیش از این قابل باور نبود.

جاستین استونی مربی آواز در نیویورک می‌گوید: «برخی با صدای بهتری به دنیا می‌آیند و یادگیری سریع‌تری نیز دارند.

اما در نهایت هرکسی می‌تواند یاد بگیرند و با تمریناتی به اندازه کافی، به یک صدای خوب دست یابد.

شواهدی وجود دارد که به ما می گوید که اگر شما واقعا روش خوبی به کار بگیرید،

به خوبی می تواند آواز بخوانید، مگر آنکه محدودیت شدید در ساختار صوتی‌تان باشد.»

مطابق با یک مطالعه که دانشگاه مونترال در سال 2012 انجام داده، 20 درصد از مردم کنترل خوبی بر تارهای صوتی‌شان ندارد،

35 درصد ار مردم برای خارج کردن صدایشان تقلا می‌کردند و 5 درصد به طور کامل فاقد توانمندی لازم برای دستیابی به یک صدای قابل قبول برای خواندن هستند.

و در این میان برخی عوامل فیزیکی نظیر ابعاد جمجمه با حنجره و تارهای صوتی نسبتی دارند که در تولید صدای بهتر تاثیرگذارند.

چگونه خواننده معروف شویم

برای مقایسه تاثیر جمجمه و فیزیک بدن، پژوهشگران، بدن را با یک گیتار مقایسه کرده‌اند.

اگر ده گیتار داشته باشید و سیم‌های همه این گیتارها را از یک جنس و از یک ریشه بیاندازید،

صدای با اندکی تفاوت را خواهید شنید و بسیار بعید است که دو گیتار صدایی کاملاً یکسان داشته باشند.

این تفاوت اندکِ صدای گیتارها به دلیل کیفیت و ضخامت و ابعاد بدنه گیتار

(ولو چند میلیمتر بزرگ یا کوچک‌تر بودن)

پوشش رنگ روی بدنه و … است و در انسان‌ها نیز دقیقاً شکل حنجره، میزان توانمندی عضلات حنجره و… نقش مشابهی

دارند؛

مواردی که در DNA اشخاص نهفته است.

در مطالعه‌ای که توسط مجله ژنتیک پزشکی انجام شده، نیمی از استعداد موسیقی ممکن است از طریق طبیعت آمده باشد.

و در عین حال عوامل متعدد دیگری نیز در پرورش صدای اشخاص موثر است .

و به عنوان نمونه، نواختن سازهایی نظیر پیانو و ویولون از کودکی یا جوانی می تواند به یک فرد در یادگیری بهتر آواز خواندن کمک شایانی کند.

و در عین حال یک مسئله مهم، این نیمه نهفته که باید از طرق مختلف از جمله پرورش صدا و فراگیری موسیقی از کودکی فعالش کرد.، را نهفته باقی می‌گذارد و آن هم عوامل روانی است.

اگرچه ساختار فیزیکی و ژنتیکی تاثیر عمیقی در توانمندی برای رسیدن به یک موقعیت ویژه در موسیقی را ایفا می‌کند.

اما حقیقت امر آن است که در قالب اوقات، مرز روانی و عدم وجود باور درونی مبنی بر توانمندی خوانندگی، باعث می‌شود هر فردی نتواند به حداقل ظرفیت‌های دارای ساختار صوتی طبیعی اش دست یابد .

و بنابراین پیش از آنکه در پی تبدیل شدن به یک خواننده باشید،

باید از نظر روانی، به چنین باوری رسیده باشد.


 

در سن بزرگسالی بهترین ساز انتخابی چه سازی میباشد

در سن بزرگسالی بهترین ساز انتخابی چه سازی میباشد

در سن بزرگسالی بهترین ساز انتخابی چه سازی میباشد ؟

در سن بزرگسالی بهترین ساز انتخابی چه سازی میباشد

در سن بزرگسالی بهترین ساز انتخابی چه سازی میباشد

بسیاری از بزرگسالان علاقه دارند تا نواختن سازی را فرابگیرند، اما نمی دانند باید از کجا شروع کنند. قبل از این که بخواهید نواختن

سازی را فرابگیرید، باید آن ساز را انتخاب کنید! خبر خوش آن که یک بزرگسال راحتتر می تواند سازی متناسب با خود را برای شروع

نوازندگی انتخاب کند زیرا علایق و سلیقه خود را بهتر می شناسد و دسترسی بیشتری به سازهای موجود دارد. در ادامه چندین مورد

بیان شده است که با توجه به آنها می­توانید انتخاب بهتری داشته باشید و به این زودی از انتخاب خود پشیمان نشوید!

بهترین سنین مناسب برای شروع ساز در کودکان | آهنگسازی و تنظیم

۱- به چه نوع موسیقی علاقه مندید؟

این سوال، نکته ای بدیهی به نظر می رسد، اما باید به آن فکر کنید: مثلا اگر شما کسی باشید که به موسیقی سنتی علاقمند است،

درامز، باوجود این که سازی است که نواختنش جالب به نظر می رسد، انتخاب چندان درستی نخواهد بود. یادگیری یک ساز موسیقی

نیازمند سرمایه گذاری مالی و زمانی است، بنابراین باید از سبک موسیقی که می خواهید فرابگیرید مطمئن شوید. برخی از سازها

در سبکهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و برخی کابردی خاص در سبکی خاص دارند. به این نکته بسیار توجه کنید.

آموزش بازیگر، فراخوان بازیگری

۲- در هنگام نوازندگی خود را در چه موقعیتهایی تصور می کنید؟

آیا دوست دارید در یک گروه نوازندگی کنید، یا علاقه دارید آهنگهای تکنوازی زیبا بنوازید؟ برای مورد اول شاید گیتار و یا سایر سازهای

مضرابی گزینه خوبی باشند، و برای مورد دوم پیانو می تواند انتخاب خوبی باشد.

 

۳- محدودیت بودجه تان چقدر است؟

بسیاری از سازها محدوده های قیمتی گسترده ای دارند، اما برخی از آنها بسیار گران و یا بسیار ارزان هستند.

۴- فضایی که می خواهید در آن تمرین کنید چگونه است؟

آیا در یک آپارتمان با دیوارهای نازک زندگی می کنید یا در یک مزرعه در خارج از شهر؟ هر چه باشد باید بتوانید به راحتی با ساز خود

تمرین کنید.

در سن بزرگسالی بهترین ساز انتخابی چه سازی میباشد ؟

۵- یافتن یک استاد برای ساز مدنظرتان راحت است؟

برای یادیگری برخی از سازها می توان به راحتی استاد پیدا کرد، اما ممکن است برای بعضی از سازها در برخی مناطق پیدا کردن

استاد چندان ساده نباشد. هر چه باشد، یادگرفتن یک ساز به تنهایی و به صورت خودآموز خیلی دشوار است و ممکن است شما را از ادامه کار منصرف کند.

چه سبک از گیتار را انتخاب کنیم ؟

۶- قصد دارید چه زمانی را برای تمرین نوازندگی اختصاص دهید؟

اگر بخواهید که یک نوازنده حرفه ای و تمام عیار شوید، یادگیری تمامی سازها کاری زمان بر خواهد بود. اما در زمان کمتری می توان

تبدیل به یک نوازنده متوسط شد و این زمان بسیار وابسته به نوع ساز است. یادگیری سازهایی همچون سه تار و گیتار و رسیدن به

سطحی معمولی زمان کمتری از شما خواهد گرفت تا یادگیری سازی همچون کمانچه یا ویولون.

۷- محدودیتهای فیزیکی تان چیست؟

برای مثال اگر ظرفیت شش هایتان چندان زیاد نیست نباید به دنبال یادگیری سازی همچون ساکسیفون باشید. محدودیت جسمی از

عواملی است که درصورت رعایت نکردن، شما را خیلی زود از یادگیری ساز منصرف خواهد نمود.

چگونه بهتر آواز بخوانیم – توصیه های علمی برای خوانندگی

۸- آیا قصد دارید در حین نوازندگی آواز هم بخوانید؟

اگر قصد شما این است، تنبور، دوتار، گیتار و پیانو سازهای مناسبی برای این منظور هستند. هم نوع صدا و هم نحوه قرار گرفتن این

سازها طوری است که شما را قادر می سازد هم نوازندگی کنید و هم خوانندگی!

نکاتی در تدریس و نوازندگی آهنگسازی و تنظیم

و در نهایت چند نکته:

۱- ساز خود را به دقت انتخاب کنید، اگر ساز خود را دوست نداشته باشید، هرگز نوازندگی را ادامه نخواهید داد.

۲- مدتی طول خواهد کشید تا بتوانید به حد قابل قبولی برسید، انتظارات خود را تعدیل کنید و در نظر داشته باشید که «تمرین مادر

تمام مهارتهاست!»

۳- به این جمله که یادگیری ساز برای کودکان آسانتر از بزرگسالان است، توجه نکنید. از لحاظ ذهنی شاید کودکان آماده تر باشند، اما

بزرگسالان تمرین کردن را بلندند و میدانند چکونه باید زمان را مدیریت کنند.


#آهنگسازی #تنظیم #آهنگسازی_تنظیم #استودیو  #آهنگسازی_حرفه_ای #موسیقی #استودیو_حرفه_ای #رکورد_صدا #قیمت_آهنگسازی #دانلود_موزیک

مروری-مبانی-موسیقی-میکس-مسترینگ-سفارش

مروری بر مبانی موسیقی | آهنگسازی حرفه ای

مروری بر مبانی موسیقی

مروری بر مبانی موسیقی

🎼ديناميك ها Dynamics :
.
وقتي به يک قطعه موسيقی با دقت گوش ميدهيم درميابيم كه در جاهایی از قطعه، صدای سازها بلندتر

و در جاهایی كمتر شنيده ميشوند.

آهنگساز يا تنظيم كننده است كه تصميم ميگيرد كجاي نت موسيقي اش بلند و كجا آهسته اجرا شود.
.
اين حالتها را با قرار دادن علائمی در پايين نتها مشخص ميكنند.

که معروفند به علایم بیرونی خط حامل.

مروری بر مبانی موسیقی

🎼هارمونی

✍️هارمونی به چگونگی فاصله‌های موسیقیایی خوشایند در اجرای همزمان نت‌ها گفته می‌شود که

خصوصاً در آکوردها کاربرد دارد، بر خلاف ملودی‌ها که به خوشایندی نواختن نت‌های متوالی

(و نه همزمان) می‌پردازد.

هارمونی سبب ژرفا بخشیدن و غنای ملودی می‌شود.

یک آفریننده موسیقی عامیانه (مانند یک خواننده که از گیتار استفاده می‌کند)، با آزمایش آکوردهای

گوناگون، هم‌خوان‌ترین آکوردها با حالت ملودی را برمی‌گزیند. در موسیقی کلاسیک غربی، موسیقیدان

همزمان به خلق ملودی و هارمونی می‌پردازد. در برخی از انواع موسیقی‌های بداهه‌پردازانه مانند جاز

نوازندگان بر مبنای چینش مشخصی از آکوردها، به آفرینش ملودی می‌پردازند.

ریتم، ملودی و هارمونی سه بخش اصلی خلق یک اثر موسیقی را تشکیل میدهد.

مروری بر مبانی موسیقی

🎼آکوردشناسی

✍️ علم شناسایی آکوردهای مختلف و وجه تمایز و وجه تسمیه آنهاست. ساده‌ترین آکوردها، آکورد

سه‌صدایی (تریاد) است که از یک نت به نام نت پایه (Tonic) و نت دیگری بنام میانی (که نسبت به پایه

فاصله سوم دارد) به نام سوم آکورد و نتی که با پایه فاصله پنجم دارد دومینانت (به نام پنجم آکورد)

تشکیل شده‌ است. اگر یک فاصله سوم به بالای سومین (آخرین) نت آکورد سه صدائی (تریاد) اضافه

شود آکورد چهارصدایی و با اضافه شدن یک فاصله سوم دیگر به بالای آکورد چهارصدایی آکورد پنج

صدایی به وجود می‌آید.

نوانس: Nuance

در موسیقی به شدت نواخت یک نت موسیقی گفته می‌شود.

نوازنده یا خواننده از طریق علایم مشخصی شدت اجرای نت را کنترل می‌کند.

از بین این علائم چند تا عبارتند از:

p:پیانو(به معنی ضعیف)

pp: پیانیسیمو (ضعیف‌تر)

ppp:پیانیسیسیمو(خیلی ضعیف)

f:فورته (قوی)

ff:فورتیسیمو(قوی‌تر)

fff: فورته‌سیسیمو(خیلی قوی)

mf:متسو فورته(نیمه قوی)

fp:فورته پیانو(نیمه قو


#آهنگسازی #آهنگسازی_حرفه_ای #آهنگسازی_تنظیم #قیمت_آهنگسازی #استودیو #استودیو_ضبط_صدا #استودیو_حرفه_ای #موسیقی #موزیک #پیانو #گیتار #تنظیم_ترک_موزیک #میکس_مسترینگ

‌‌دانستنیهای و مقالات مفید برای نو آموزان ویلن | آهنگسازی و تنظیم

دانستنیهای مفید برای نو آموزان ویلن

1-حرکت آرشه باید همواره به موازات خرک bridge باشد یعنی با سیم ها تشکیل زاویه قائمه بدهد.

2-چوب آرشه باید بنحوی قرار گیرد که :

الف-اندکی بسوی رو دسته finger board بچرخد (اما نه خیلی زیاد) طوری که تماس آن با سیم ها با

همه پهنای موی آرشه نبوده بلکه کناره موها با سیم ها تماس یابد.

ب-و این وضع باید بیش از همه در موقع نواختن با پاشنه آرشه heel-end و کمتراز همه هنگام استفاده از

سر آرشهpoint رعایت شود.

3-جهت حرکت موی آرشه ،باید روی هر سیمی به آن سیم عمود بوده و بنابراین وضع بازوی راست

نسبت به بدن-بر حسب اینکه آرشه بروی کدام سیم باشد-تفاوت میکند-به عبارت دیگر برای نوازندگی

روی سیم سیم (می)دست راست(بازو-آرنج-ساعد)باید نزدیک به بدن قرار گیرد.در هنگام استفاده از

سیم لا از بدن دور شده ودر سیم سل بحداکثر از بدن دور باشد.در هر یک ازین حالات ساعد و مچ باید

کمی عقب تر از آرنج و بازو نسبت به بدن واقع شود.

تبصره

الف-دقت کنید که آرشه ویولون هنگام نواختن روی سیم می زیاد راست نشود و حرکات آن در

جهتی نزدیک به قائم انجام نگیرد(در نتیحه مایل شدن زیاد ویولون و تمایل طرف راست آن به پائين)تبصره

ب-ویولون را به وضعی متناسب ودر طرف چپ سینه خود بگیرید.

4-برای نواختن روی دو سیم،موهای آرشه باید بروی دو سیم به یک اندازه فشار وارد آورده و راه اجرای

درست آن اینست که بازو در وضعیتی میان وضعیت هائی که برای هر یک از دو سیم بطور جداگانه

داشت قرار گیرد.

5- الف)-هنگام نواختن با وسط آرشه در هر یک از سیم ها و نیز هنگام نواختن با دو سیم ،ساعد و مچ

باید در امتداد یک خط راست قرار گیرد.

ب)-هنگام نواختن با پاشنه آرشه بازو و آرنج کمی به جلو کشیده شده و مچ باندازه کافی بخارج خم

میشود ولی هرگز نباید با ساعد زاویه ای بسازد و بر عکس باید انحنائی طبیعی و معتدل داشته و

انگشتان دست در گرفتن آرشه مدور باشند.

ج-)هنگامیکه با نوک آرشه می نوازیم-نخست بازو بوضع اولیه خود یعنی همان وضعیتی که هنگام

استفاده از وسط آرشه داشت بازگشت میکند و بازو با ساعد و آرنج در یک راستا قرار میگیرد-یا اگر بازوی

نوازنده کوتاه باشد مچ اندکی بطرف داخل خم شده و انگشتان دست راست که آرشه را گرفته اند نسبت

بوضعیتی که در پاشنه آرشه داشتند از مدور بودنشان کاسته شده و تقریبا راست میشوند.

در نظر داشته باشید که قواعد و دستور هایی که در مورد نوازندگی ویولون داده میشود بسته به وضع

جسمانی هنر جویان مختلف یکسان نبوده و تغییر میکنند.


#آهنگسازی #آهنگسازی_حرفه_ای #آهنگسازی_تنظیم #قیمت_آهنگسازی #استودیو #استودیو_ضبط_صدا #استودیو_حرفه_ای #موسیقی #موزیک #پیانو #گیتار #تنظیم_ترک_موزیک #میکس_مسترینگ

آموزش و برسی آواز ترک ( آهنگسازی و تنظیم حرفه ای )

 

بررسی آواز بیات ترک

این آواز روی درجه 3 دستگاه شور قرار میگیرد.مثلا از شور سل میشود روی نت سی بمل

(در فواصل شور سل سی بمل است).

درجات آن بر اساس فواصل شور است اما جملات معرف بیات ترک بصورت پاساژ

(حرکت روی درجات بصورت رفت و برگشت) با تاکید روی درجه3 خودنمایی میکند.

با اینکه این آواز برداشت از شور است اما تنها با ربع پرده اختلاف روی نت ماقبل شاهد شباهت بسیاری

به درجات دستگاه ماهور دارد.بعنوان مثال؛

بیات ترک دو(دانگ منتهی به شاهد)

سل،لا،سی کرون،دو

ماهور دو(دانگ منتهی به شاهد)

سل،لا،سی بکار،دو

دانگ بعدی و ادامه جملات در این دو مایه مشابه است.

گوشه های آواز بیات ترک

درآمد؛

حرکت از شاهد شور و نت طنینی آن به سمت شاهد ترک و بالاتر از آن و نشست روی درجه سوم

شور(شاهد ترک) معرف درآمد است.پس دانگ آن بصورت 4/4-3/4-3/4 مثلا سل،لا،سی کرون،دو

میشود.

داد یا گشایش؛

همچون ماهور درجه دوم در این آواز نقش گشایش یا داد را میتواند داشته باشد.یعنی نشست روی

ر(نت شاهد را دو در نظر گرفتیم)

دشتی یا درجه سوم؛

بر خلاف ماهور درجه سوم در بیات ترک کاربرد زیادی دارد.این درجه در مقایسه با شور درجه 5 میشود

که قبلا بعنوان فاصله نشست دشتی معرفی شده بود.البته حالت متغیر دشتی در این درجه از بیات

ترک استفاده نمیشود.

جامه دران؛

طبق روال همیشگی جامه دران گردش روی دو نت و ادامه بصورت جملات قرینه تا درآمد معرف جامه

دران است.در بیات ترک این فیگور روی درجات 3 و 4 یعنی می و فا خواهد بود.

فیلی؛

این گوشه هم چون در ماهور با یک جمله بالارونده از شاهد به درجه 5 مشخص میشود.

این گوشه رابطی برای نشست روی درجه 5 و اجرا گوشه ها یا جملاتی در آن محدوده است.

شکسته؛

با تاکید روی درجه 5 یعنی سل و تغییر ربل پرده کم شدن درجه سوم یعنی تبدیل می بکار به کرون این

گوشه شکل میگیرد.با این تغییر دانگ ایجاد شده شباهت به درجات افشاری(سل) پیدا میکند و راه ورود

به آن است.طبیعی است درجه 7با ربع پرده کم شدن یعنی سی بمل این مایه گردانی تکمیل میشود.

در بعضی قطعات شکسته بیات ترک یا متغیر نشان دادن درجه 6 یعنی نت لا ورود به افشاری را بیشتر

نشان میدهد.
دلکش؛
همچون ماهور میتوان روی درجه 5 همراه با ربع پرده کم کردن درجه 6 و 7 یعنی لا کرون و سی بمل

کردن ورود به دلکش کرد که ورود به شور است.نت ایست دلکش و البته استفاده برای فرود درجه 4 است.

فرود؛

برگشت به درجات درآمد همیشه فرود است اما در آوازها برگشت بر روی شاهد دستگاه اصلی است

یعنی در اینجا شور اما در سده اخیر عموما روی شور فرود نمیایند و ایست روی همان شاهد بیات ترک است.

چه سبک از گیتار را انتخاب کنیم ؟

برای شروع کدام سبک را انتخاب کنم؟

پاسخ ساده آن این است که قطعاتی از همه سبک ها را گوش کنید و طبق سلیقه و ارتباط خوبی که با آن قطعات برقرار می کنید، سبک خودتان را انتخاب نمایید.

اما…

برای شروع هرکدام از این ۳ سبک، شما نیاز دارید که اصول اولیه و مقدمات موسیقی و گیتار را بدانید. اصولی مانند نت، آکورد، آرپژ، ریتم و …

مقدمات و اصول یکسان هستند و چندان فرقی ندارد چه سبکی انتخاب می کنید.

پس در عین حال که سبک مورد علاقه تان را انتخاب میکنید و به تبع آن ساز گیتارتان را، مقدمات گیتار را به خوبی بگذرانید و پس از مدتی که بر این اصول مسلط شدید، آموزش های پیشرفته تر و تخصصی تر در سبک مورد علاقه تان ببینید.

سبک های دیگر گیتار

سبک های دیگری نیز برای نوازندگی گیتار وجود دارند که باید برای نواختن این سبکها، نوع گیتار مختص خودش را تهیه کنید. جاز یا جز (Jazz) موسیقی بسیار غنی و تاثیر گذاری است که بداهه نوازی در این سبک نقش اساسی را ایفا می کند. جاز، سرچشمه بسیاری از موسیقی های جدید از جمله متال (Metal) و راک (Rock)، می باشد. بلوز (Blues) موسیقی اصیل سیاهپوستان آفریقایی است که به آمریکا مهاجرت کردند و احساسات فوق العاده ای را به

مخاطب انتقال می دهد. موسیقی کانتری (Country) نیز از موسیقی های محلی آمریکاست که در سالهای اخیر محبوبیت زیادی به دست آورد.

برای نواختن به سبک جاز، راک، متال، بلوز و کانتری نیاز به گیتارهای آکوستیک فلزی و گیتار الکتریک هست که با پیک نواخته میشوند و اصول مختص به خودشان را دارند.


#آهنگسازی #تنظیم_آهنگ #ترانه_ملودی #استودیو_حرفه_ای #آهنگسازی_تنظیم #قیمت_آهنگسازی #مقالات_موسیقی #سبک_موسیقی #گیتار

انواع سبک های گیتارموسیقی پاپ،کلاسیک،پاپ،فلامنکو

معرفی سبک های گیتار

گیتار کلاسیک، گیتار پاپ یا فلامنکو؟

همیشه این سوال هست که : “چه سبکی برای نوازندگی انتخاب کنم؟“

بهترین راه برای پاسخ به این سوال شناختن انواع سبکهای گیتار است.

از دیدگاههای مختلفی می توان سبک نوازندگی گیتار را دسته بندی نمود. سبکهایی که در ایران متداول است، کلاسیک، پاپ و فلامنکو می باشد. البته در انتهای این مقاله سبکهای دیگری را نیز به اختصار معرفی می کنیم. بطور کلی بر اساس دوره های مختلف تاریخ می توان انواع موسیقی را دسته بندی نمود چراکه در هر دوره ای، شرایط سیاسی، مذهبی، اقتصادی و اعتقادی تاثیر مستقیمی بر شکوفا شدن هنرهای مختلف از جمله موسیقی دارد. هنرمندان تحت تاثیر این شرایط و یا به سفارش درباریان و نجیب زادگان آثاری را ارائه می دادند. با توجه به این نکات به معرفی سبکهای گیتار می پردازیم.

گیتار کلاسیک
موسیقی کلاسیک به سالهای ۱۷۵۰ تا ۱۸۲۰ میلادی بر می گردد. دورانی که وضع اقتصادی مردم قشر متوسط روز به روز بهتر می شد و موسیقی دیگر در انحصار نجیب زادگان نبود، بلکه با بهبود شرایط اقتصادی قشر متوسط جامعه، این قشر دیگر فقط رفاه مادی نمی خواستند، بلکه دوست داشتند آنها نیز موسیقی بشنوند و حتی خودشان و فرزندانشان نواختن آلات موسیقی را یاد بگیرند. به همین منظور نت نویسی و ثبت آهنگهای ساخته شده رواج پیدا کرد. موسیقی کم کم مردمی تر شد و قطعات ساخته شده باب میل عموم مردم نیز بود و می توان موسیقی پاپ را ریشه در موسیقی کلاسیک دانست.

هایدن، موتسارت و بتهوون از موسیقیدانان بزرگ این دوره بودند. در واقع در سبک گیتار کلاسیک، می توانید قطعات سبُک و زیبای ساخته شده در این دوره را بنوازید.ملودی نوازی و آرپژ نقش اصلی در این سبک گیتار دارند. همچنین نحوه ضربه زدن بر سیم های گیتار، با انگشت بوده و هنگام نواختن باید گیتار را روی پای چپتان قرار دهید.(البته اگر راست دست هستید)

گیتار فلامنکو

سبک فلامنکو که ریشه در موسیقی اصیل اسپانیایی دارد، در آغاز فقط رقص و آواز بود و گیتار فقط نقش همراهی کننده داشت. تا اینکه کم کم در اوایل قرن دهم گیتار نقش اصلی و تاثیر گذاری در سبک فلامنکو پیدا کرد. و حتی بعدها قطعات بی کلام گیتار فلامنکو ساخته شد. موسیقی فلامنکو الهام گرفته از فرهنگهای مختلف موجود در سده های ۸ تا ۱۵ در آندلس (منطقه ای در جنوب اسپانیا) می باشد که براستی هنر شگفت انگیزی را به دنیا معرفی کرد. از بزرگان معاصر گیتار فلامنکو می توان به پاکو دلوسیا، اتمار لیبرت، گروه چیپسی کینگز و آرمیک گیتاریست ایرانی اشاره نمود.

در نواختن گیتار به سبک فلامنکو که یک سبک گیتار اسپانیش است، تمام ۴ انگشت راست (اگر راست دست هستید)، به سیم ها ضربه می زنند و تکنیکهای ریتم نوازیبسیار زیبایی مثل راسگوادو در این سبک وجود دارند.

گیتار پاپ

موسیقی پاپ یا pop گرفته شده از کلمه popular به معنی محبوب و مردمی می باشد. در این موسیقی احساسات، بصورت کاملا ساده و صمیمی به مخاطب انتقال داده میشود و معمولا همراه با آواز است. رمز موفقیت گیتار پاپ در همین مردمی بودن و احساس نزدیکی کردن است. درواقع نمیتوان برای گیتار پاپ یا کلا موسیقی پاپ شخصیت و تکنیک خاصی قائل شد. چراکه نوازنده در هر سبکی از موسیقی که فعالیت کند با کمی دقت و انعطاف پذیری میتواند اثری مردمی و باب دل عموم مردم ارائه دهد.

در گیتار پاپ میتوان هم با انگشت بر سیم ها ضربه زد هم با پیک یا مضراب. ریتم نوازی و آواز خواندن همراه با گیتار در این سبک بسیار اهمیت دارد.

 ⇐   برای شروع کدام سبک را انتخاب کنم؟  ⇒

 

 

 


#آهنگسازی #آهنگسازی_تنظیم #استودیو_حرفه_ای #قیمت_آهنگسازی #آهنگسازی_حرفه_ای #میکس_مسترینگ #مقالات_موسیقی #تنظیم_آهنگ

 

چندین نکات آموزشی در مورد گیتار

چندین نکته آموزشی گیتار

نکات کوچک نوازندگی تنها اشاره ای است گذرا به برخی از آموخته های شخصی در طی این سالهای نوازندگی گیتار است مسلما بسیاری از این نکات در کتابی گنجانده نشده است و تمامی این مطالب حاصل سالها تحقیق و شرکت در مستر کلاسهای گوناگون و استفاده از دانش اساتید مختلف و تجربیات دیگر نوازندگان حاصل شده است و اینجا فرصتی دست داده تا آن را در یک نوشته کوتاه و بصورت مختصر منتقل نمایم.یکی از روشهای مفید تمرین در میان عموم نوازندگان خفه کردن سیمهای گیتار و سپس اجرای تمرینات تکنیکی و قطعات میباشد . این شیوه چگونه است و چه مزایایی دارد ؟ در یک فیلم آموزشی اسطوره نوازندگی گیتار فلامنکو یعنی پاکو دلوسیا را، در حال گرم کردن دست خود است و فرد مصاحبه کننده از وی میپرسد که چه میکنید و ولی میگوید مشغول گرم کردن دستهایم هستم همانند یک ورزشکار قبل از مسابقه .هر چند پاکو نیز از این شیوه برای گرم کردن دست خود بهره میبرد اما نکات بسیار دیگری در ان نهفته است .
این نکته یادتان باشد :

شما بر روی صحنه نوازنده را میبینید برای فهم تمرین و چگونگی تمرین باید با نوازندگان بزرگ در هنگام تمریناتشان حضور داشته باشید !

در هر حال استفاده از ابر در انتهای گیتار تکنیکی بسیار کاربردی برای مدرسین در امر آموزش میباشد و نوازندگان با تجربه گیتار با استفاده از این شیوه به رفع مشکلات نوازندگی خود میپردازند .
نکات :

به وجود آوردن بالانس و تعادل مناسب میان دست چپ و راست در بسیاری از مواقع شما با شنیدن صدای گیتار خود از بسیاری از اشکالات خود بی خبر میمانید و شاید این توصیه بیجا نباشد که نوازنده باید در استودیو بنوازد آنوقت است که متوجه میشود چه صداهایی مهیب و اضافه ای از ساز خود در می آورد

با خفه کردن سیم بعنوان مثال در آرپژ زدن متوجه خواهید شدن که کدام انگشت نسب به بقیه توانایی و قدرت کمتری دارد . در گام زدن و در جابجایی بین سیمها شما متوجه خواهید شد که آیا به میزان صحیحی نیرو وارد میشود یا خیز ؟

در بسیاری از مواقع نوازندگان در هنگام تمرین از این واهمه دارند که با قدرت ساز بزنند چرا که اکثرا تمرین برای دیگران گوشخراش میباشد و بجای رفع این مشکل سعی در ایجاد مشکلی بزرگتر در خود هستند و آنهم ساز زدن با توان پایین که میبایست از این شیوه در تمرینات استفاده شود و به دلیل این قبیل مشکلات شیوه غلط نوازندگی را به کار نبریم.

قطعات خود را در این وضعیت بنوازید ! در بسیاری از مواقع نوازندگان بدون اینکه بدانند چه میکنند با تکیه بر حافظه فیزیکی و صوتی که از قطعه بدست آورده اند مینوازند. یکی از شیوه های بالا بردن دقت در حفظ قطعات اجرای قطعه با کوک خارج ( کوک گیتار را برهم بزنید سپس قطعه ای که حفظ کرده اید را بنوازید ) و یا خفه کردن سیم بدین صورت میباشد . مسلما در این شیوه صدایی وجود ندارد و شما میبایست با دقت بیشتری به نوازندگی و اجرای صحیحی نت ها بپردازید .

در هر حال یک نوازنده و مدرس خلاق میداند از این تکنیک در چه زمان و در چه تمرینی استفاده نماید .


#آهنگسازی #آهنگسازی_تنظیم #سفارش_آهنگسازی #قیمت_آهنگسازی #موسیقی #موزیک #آهنگ #آهنگسازی_آنلاین #موزیک_سبک_رپ #موسیقی_سبک_پاپ

#دانلود_آهنگ #دانلود_آهنگ_جدید #میکس_مسترینگ #تنظیم_آهنگ